zondag 30 september 2012

Een maaltijd pompoen en snack wortels; de laatste oogst van dit seizoen

Vanochtend heeft manlief de laatste oogst van dit seizoen uit de tuin gehaald. Een pompoen van bijna drie kilo waar hij vanavond een overheerlijke pompoen risotto mee gaat maken en snack worteltjes. Het zijn uiteraard eigenlijk gewone wortels maar, blijkt nu, toch iets te dicht op elkaar gepoot. Hierdoor blijven ze klein. Dus snack wortels.

Afgelopen donderdag hebben we ook een pakket van Amazon ontvangen. We hebben onszelf vorig weekend maar weer eens getrakteerd op een stapel nieuwe kookboeken. Want lief en ik hebben ook een gezamenlijke hobby: koken. En deze hobby uit zich in een flinke collectie (met name Engelstalige) kookboeken die eens in de zoveel tijd nodig uitgebreid moet worden met een frisse lading leesvoer. Manlief leest namelijk kookboeken, zelfs in bed. 

Dit zijn onze nieuwe aanwinsten.

De bak-boeken stonden op mijn wensenlijstje. Want het lijkt me FAN-TAS-TISCH om goed te kunnen bakken. Ik ben gek op zoet EN hartig. Cake, taarten, quiches, gebakjes, zoete broodjes.....en bakken is leuk, al doe ik het zeer weinig. En daarom heb ik een nieuw voornemen, effective immediately. Meer bakken... en meer bloggen over bakken en eten in het algemeen.

Lief heeft vanochtend het goede voorbeeld gegeven en een heerlijk ruikende carrot cake gebakken. 
Zo moet dat dus. Niet over na denken, gewoon doen. En eventuele mislukkingen horen erbij. Dus vanaf nu: bakken... op woensdag of in het weekend. Want er staan zoveel heerlijke recepten in die kookboeken. 
Die moeten gewoon getest worden. 

Nu het moeilijkste gedeelte....wat voor lekkers gaan we het eerst maken!?!?
Nicole

Geen opmerkingen:

Een reactie posten